Príbeh značky Phase: Remeselná tradícia, nadanie obchodovať a kreatívna značka.


Príbeh značky Phase: Remeselná tradícia, nadanie obchodovať a kreatívna značka.

Každá úspešná značka na svete má svoj silný príbeh. Tak isto má aj značka PHASE svoj vlastný a jedinečný. Ak Vás zaujíma tento emočný príbeh značky PHASE, pozrite si toto video, alebo si prečítajte článok.

Viete odkiaľ pochádzajú sedačky Phase? Pokiaľ by ste tipovali niektorú z anglosaských provinencií, uviazli by ste v marketingovom koncepte mladého slovenského producenta sedačiek Martina Durasa z Trenčína. Ale ak ste tipovali, že Phase pochádza od renomovaného a spoľahlivého výrobcu zo Slovenska, mali ste pravdu. Za úspechom značky Phase stála obrovská túžba zabezpečiť odbyt sedačiek pre fabriku svojho otca a dôslednosť v snahe odlíšiť sa. V krátkom čase priniesla vložená energia ovocie v podobe rastu obchodnej siete a nástup na národnú scénu.

Naopak za názvom Phase stojí buď dielo náhody alebo šikovná úvaha v tom čase začínajúceho mladého obchodného talentu. Martin Duras sa vznikom značky v roku 2007 predvídavo vzoprel dobovej depresii z budúcej finančnej krízy. Dôslednosť v marketingu v krátkom čase priniesla ovocie v podobe rastu predaja a obchodnej siete.

Na začiatku bola Martinova viera v kvalitu produkcie otcových sedačiek, overenej náročnými západoeuropskými zákaznikmi. Následne sa pridala otázka “Ako predávať túto vynimočnú kvalitu tak, aby ju každý rozoznal na prvé počutie alebo prvé videnie?“. Aby mladý producent presvedčil na prvú každého, podvedomo hľadal foneticky pekné, krátke, úderné ale cudzokrajne znejúce slovo. Možno preto, že ho v podvedomí hnala mladícka túžba byť svetový.

Položil si na stôl anglicko - slovenský slovník tak, ako kedysi Reuben Mattus, majiteľ značky Häagen-Dazs, dánsku mapu, ktorý v nej hľadal a vymýšľal meno pre svoje zmrzliny. Poľský emigrant v New Yorku pod tlakom konkurencie v roku 1961 vymyslel slovný novotvar. Je to tak. Názov Häagen-Dazs neznamená nič a skládá sa zo slov, ktoré neexistujú.

Aj Martin Duras o 46 rokov neskôr hľadal slovo, ktoré nič neznamená. Podvedomie ho viedlo a doviedlo ku slovu “phase”. Možno podvedomie a možno to bolo čaro nechceného. Paradoxne my už dnes vieme, že Phase môže mať a má svoj obsah.

Nie nepodstatnou a dosť dôležitou podmienkou pre vznik značky Phase je vzťah Martina Durasa ku dizajnu, móde a ku kráse všeobecne. Bez tohto ľudského citu by sedačky Phase nemohli existovať. Snaha vniesť krásu a pohodlie do každej domácnosti je hnacím motorom Martina Durasa. Krása sedačiek podľa PHASE však nie je len to, čo sa páči ľuďom v pohľade, čiže v zážitku videnia. Krása je všetko, čo lahodí zraku čo vzbudzuje obdiv, vyvoláva nadšenie, uznanie, obľubu. Krása je dobro.

Sedačka je kolektívny výtvor mnohých ľudí. Vznikla asi z potreby ľudí zmäkčiť si život. Výroba sedačiek a výsledný produkt slúžia ľuďom k odpočinku a k pohode. Pritom práca zúčastnených na procese vývoja, výroby a predaja sedačky je namáhavá a zložitá. Sedačka rastie postupne ako stavba. V potrebných časových úsekoch, sa krok po kroku posúva z kreatívnej etapy vývoja, do fázy výroby až po distribúciu a obdobie užívania.

Pracuje na nej päť tradičných remesiel: stolár, krajčír, čalúnik, kožiar a dnes už aj elektrikár. Ale sú v nej zakodované aj ďalšie zručnosti tvorivej práce dizajnérov, konštruktérov, technológov, ekonómov, manažérov, projektantov, robotníkov, režijných pracovníkov, počítačových expertov, technikov a ďalších nových povolaní. Každá fáza je dôležitá. Každá fáza vytvára celok. Na každej fáze extra záleží. Výsledná krása a úžitok sedačiek Phase je výsledkom mnohých dôležitých fáz tvorivej a kvalitnej práce.

Príbeh značky Phase má korene v obci Selec v pohorí Považského Inovca, len 15 kilometrov od Trenčianského hradu. Uprostred slovenskej prírody pod vrchmi Veľkého Inovca a Palúcha sídli obec, v ktorej miestní obyvatelia už od konca 19. storočia vyrábali drevený riad a varešky. 

Po druhej svetovej vojne v roku 1945 sa viacerí z nich, rozhodli spojiť, zmeniť domácu výrobu na továrenskú a postavili si malú halu - vareškáreň. Tá zanikla v polovici 90 tých rokov 20.storočia. Na krátke obdobie bola fabrička zatvorená, ale začiatkom milénia v roku 2002 bývalú vareškáreň prevzal krajčír, zástanca tej najvyššej kvality, inovátor čalúnickych strihov Miroslav Duras.

V tom čase už ostrieľaný,17 ročnou praxou vytrénovaný praktik sa púšťa do produkcie vlastného sna. A tak ku základu skvelého spracovania dreva, zakódovaného u miestnych majstrov, pridal fortieľ čalúnického remesla. Fabričku rozšíril o ďalšie výrobné haly. Od začiatku vyrábal a predával vlastný dizajn a produktové rady do zahraničia. Úspešne obdobie rastu a stratu západoeurópskych trhov prerušila až finančná kríza ktorá začala v 2008 roku.

Zhodou okolností, rok pred tým v roku 2007 preberá pomyselnú štafetu rozvoja Durasov syn Martin. Netušiac aká pohroma v podobe finančnej krízy a následneho zníženia všeobecnej spotreby naňho v najbližšom období čaká, ešte ani nie dvadsať ročný, prichádza s konceptom vybudovania vlastnej predajne s aktívnou podporou predaja a nakoniec aj konceptom vlastnej značky. Pomaly pod značku Phase od otca prešli aj dizajn a vývoj. Sledovanie nových trendov, analýza zákazníckeho správania a dôraz na zákaznícky servis posunuli Phase na pomyselný trón medzi slovenskými a českými značkami výrobcov sedacích súprav.