Martin Duras

Majiteľ spoločnosti

Vážený zákazník,

kontakt priamo na mňa zverejňujem preto, aby ste sa mohli na mna obrátiť, ak by ste neboli spokojný s našimi službami, servisom, alebo ak sa Vám niekto zo zamestnancov nedostatočne venoval. Dúfam, že sa to nestane, ale ak by aj, neváhajte ma kontaktovať. O všetko sa postrám.

Rovnako budem rád, ak mi napíštete mail, keď budete spokojný s našimi službami. Veľmi rád udelím zamestnancovi pochvalu.

Môj mail je:
Ak ste firma, napíšte svoj mail na marketingové oddelenie:

Vypočujte si príbeh,
ako vznikli sedačky Phase

Martin Duras

Majiteľ spoločnosti

Vážený zákazník,

kontakt priamo na mňa zverejňujem preto, aby ste sa mohli na mna obrátiť, ak by ste neboli spokojný s našimi službami, servisom, alebo ak sa Vám niekto zo zamestnancov nedostatočne venoval. Dúfam, že sa to nestane, ale ak by aj, neváhajte ma kontaktovať. O všetko sa postrám.

Rovnako budem rád, ak mi napíštete mail, keď budete spokojný s našimi službami. Veľmi rád udelím zamestnancovi pochvalu.

Ak ste firma, napíšte svoj mail na marketingové oddelenie:

Vypočujte si príbeh,
ako vznikli sedačky Phase

Veľa zákazníkov sa nás pýta, ako vznikli sedačky Phase, kde sa vyrábajú atď.
Preto sme pre Vás pripravili video, kde sa za pár minút dozviete náš príbeh značky.

Príbeh značky

Viete odkiaľ pochádzajú sedačky POHODLIE PHASE? Ak by ste podľa názvu tipovali niektorú z anglosaských proveniencií, zistili by ste, že v skutočnosti ide o marketingový koncept mladého slovenského producenta sedačiek Martina Durasa z Trenčína.

Remeselná tradícia, nadanie obchodovať a kreatívna značka

Viete odkiaľ pochádzajú sedačky POHODLIE PHASE? Ak by ste podľa názvu tipovali niektorú z anglosaských proveniencií, zistili by ste, že v skutočnosti ide o marketingový koncept mladého slovenského producenta sedačiek Martina Durasa z Trenčína. Takže ak ste tipovali, že POHODLIE PHASE pochádza od renomovaného a spoľahlivého výrobcu zo Slovenska, mali ste pravdu. Za úspechom značky POHODLIE PHASE stála obrovská túžba Martina Durasa zabezpečiť odbyt sedačiek pre fabriku svojho otca a jeho dôslednosť v snahe odlíšiť sa. Vložená energia v krátkom čase priniesla ovocie v podobe rastu obchodnej siete a nástupu na národnú scénu.

Príbeh značky

Za samotným názvom PHASE stojí dielo náhody a šikovná úvaha v tom čase začínajúceho mladého obchodného talentu. Martin Duras sa vznikom značky v roku 2007 predvídavo vzoprel dobovej depresii z budúcej finančnej krízy. Dôslednosť v marketingu v krátkom čase priniesla ovocie v podobe rastu predaja a obchodnej siete.

Na začiatku bola Martinova viera v kvalitu produkcie otcových sedačiek, preverenú náročnými západoeurópskymi zákazníkmi. Následne sa pridala otázka „Ako predávať túto výnimočnú kvalitu tak, aby ju každý rozoznal na prvý pohľad či počutie?“ Aby mladý producent presvedčil na prvý pokus každého, podvedome hľadal foneticky pekné, krátke, úderné, ale cudzokrajne znejúce slovo. Možno preto, že ho v podvedomí hnala mladícka túžba byť svetový.

Položil si na stôl anglicko-slovenský slovník, tak ako kedysi Reuben Mattus – majiteľ značky Häagen-Dazs – mapu Dásnka, keď vymýšľal meno pre svoje zmrzliny. Poľský emigrant v New Yorku pod tlakom konkurencie v roku 1961 vymyslel slovný novotvar. Je to tak. Názov Häagen-Dazs neznamená nič a skladá sa zo slov, ktoré neexistujú.

Aj Martin Duras o 46 rokov neskôr hľadal slovo, ktoré nič neznamená. Podvedomie ho viedlo a nakoniec doviedlo k slovu „phase“. Možno to spôsobilo podvedomie a možno čaro nechceného. Paradoxne, my už dnes vieme, že PHASE môže mať a má svoj obsah.

Nie nepodstatnou a dosť dôležitou podmienkou pre vznik značky je vzťah Martina Durasa k dizajnu, móde a ku kráse všeobecne. Bez tohto ľudského citu by nábytok POHODLIE PHASE nemohol existovať. Snaha vniesť krásu a pohodlie do každej domácnosti je hnacím motorom Martina Durasa. Krása sedačiek či postelí podľa POHODLIE PHASE však nie je len to, čo sa páči ľuďom na pohľad čiže vizuálny zážitok. Krása je všetko, čo lahodí zraku, čo vzbudzuje obdiv, vyvoláva nadšenie, uznanie, obľubu. Krása je dobro.

Sedačka je kolektívny výtvor mnohých ľudí. Vznikla asi z potreby ľudí zmäkčiť si život. Výroba sedačiek a výsledné produkty slúžia ľuďom k odpočinku a k pohode. Pritom práca všetkých, ktorí sa podieľajú na procese vývoja, výroby a predaja sedačky, je namáhavá a zložitá. Sedačka rastie postupne ako stavba. V potrebných časových úsekoch sa krok po kroku posúva z kreatívnej etapy vývoja do fázy výroby až po distribúciu a obdobie užívania.

Pracuje na nej päť majstrov tradičných remesiel: stolár, krajčír, čalúnnik, kožiar a dnes už aj elektrikár. Ale sú v nej zakódované aj ďalšie zručnosti tvorivej práce dizajnérov, konštruktérov, technológov, ekonómov, manažérov, projektantov, robotníkov, režijných pracovníkov, počítačových expertov, technikov a ďalších nových povolaní. Každá fáza je dôležitá. Každá fáza vytvára celok. Na každej fáze extra záleží. Výsledná krása a úžitok sedačiek POHODLIE PHASE je výsledkom mnohých dôležitých fáz tvorivej a kvalitnej práce.

Príbeh značky POHODLIE PHASE má korene v obci Selec v pohorí Považského Inovca, len 15 kilometrov od Trenčianskeho hradu. Uprostred slovenskej prírody, pod vrchmi Veľkého Inovca a Palúcha, sídli obec, v ktorej miestni obyvatelia už od konca 19. storočia vyrábali drevený riad a varešky. Po druhej svetovej vojne v roku 1945 sa viacerí z nich rozhodli spojiť, zmeniť domácu výrobu na továrenskú a postavili si malú halu – vareškáreň. Tá zanikla v polovici deväťdesiatych rokov 20. storočia. Na krátke obdobie bola fabrička zatvorená, ale začiatkom milénia, v roku 2002, bývalú vareškáreň prevzal krajčír – zástanca tej najvyššej kvality, inovátor čalúnnických strihov – Miroslav Duras.

V tom čase už ostrieľaný a 17ročnou praxou vytrénovaný praktik sa púšťa do realizácie vlastného sna. A tak k základu skvelého spracovania dreva, zakódovaného u miestnych majstrov, pridal fortieľ čalúnnického remesla. Fabričku rozšíril o ďalšie výrobné haly. Od začiatku vyrábal a predával vlastný dizajn a produktové línie sedacieho nábytku do zahraničia. Úspešné obdobie rastu prerušila finančná kríza, ktorá začala v roku 2008 a firme spôsobila aj stratu západoeurópskych trhov.

Zhodou okolností rok pred tým – v roku 2007 – preberá pomyselnú štafetu rozvoja Durasov syn Martin. Netušiac, aká pohroma v podobe finančnej krízy a následného zníženia všeobecnej spotreby naňho v najbližšom období čaká, ešte ani nie dvadsaťročný, prichádza s konceptom vybudovania vlastnej predajne s aktívnou podporou predaja a nakoniec aj s konceptom vlastnej značky. Pod značku postupne prešiel aj dizajn a vývoj. Sledovanie nových trendov, analýza zákazníckeho správania a dôraz na zákaznícky servis posúvajú POHODLIE PHASE na symbolický trón medzi slovenskými a českými značkami výrobcov sedacích súprav.